سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایام حزن و اندوه اهل بیت علیهما السلام را به پیشگاه امام عصر ارواحنا و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و به  مقام معظم رهبری و تمام شیعیان و محبین  اهل البیت علیهما السلام تسلیت عرض میکنم

یا مهدی

شهادت رسول خدا  (صلی الله علیه و آله وسلم )

شهادت جانگداز و مظلومان? اشرف مخلوقات خاتم الانبیاء محمد بن عبد الله (ص) در سال 11 هجری د رسن 63 سالگی به وسیل? سم بوده است و طبق روایاتی عایشه و حفصه لعنت الله علیه آن حضرت را مسموم کرده اند .

در 24 صفر بیماری پیامبر (ص) شدت یافت . پیامبر (ص) هنگام بیماری فرمودند : حبیبم را نزد من حاضر کنید . عایشه و حفصه لعنت الله علیه پدران خود را نزد آن حضرت حاضر نمودند . پیامبر (ص) روی مبارک خویش را از آنان برگرانید و فرمودند « حبیبم را نزد من حاضر کنید » سپس دنبال علی بن ابی طالب علیه السلام فرستادند. چون نظر مبارک به آن حضرت افتاد ایشان را نزد خود خواندند و کلماتی به حضرت فرمودند . هنگامی که  حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام از نزد آن حضرت خارج شدند ، عمر و ابوبکر لعنت الله علیه به اوگفتند : « خلیلت به تو چه گفت»؟ حضرت فرمودند :« هزار باب علم به من حدیث کردند که از هر باب هزار باب دیگر باز می شود ».

وصایای پیامبر

پیامبر گرامی (ص) در لحظات آخر عمر خود وصیتهایی به امیر المؤمنین علیه السلام فرمودند و حضرت  جبرئیل و میکائیل و ملائکه مقربین را بر آن وصیت شاهد گرفتند . از جمل?  آن کلمات که حضرت جبرئیل به پیامبر گرامی (ص) می فرمودند و امیر المؤمنین علیه السلام می شنید این بود

« خمست را غصب می کنند و پرد? احترامت را می درند و محاسنت به خون سرت رنگین می شود »

امیر المؤمنین علیه السلام می فرمایند :« هنگامی که آن کلام را فهمیدم ، فریاد زدم و بر روی زمین افتادم »

بعد فرمایشاتی به حضرت زهرا علیها السلام و حسنین علیهما السلام فرمودند . سپس آن وصیت با چند مهر از طلا که آتش به آن نرسیده بود ( و ساخته دست بشر نبود ) مهر شد . وبه امیر المؤ منین علیه السلام تحویل داده شد .

غسل و نماز بر بدن پیامبر ( صلی الله علیه و آله وسلم )

امیر المؤمنین علیه السلام پس از غسل دادن آن حضرت به تنهایی بر ایشان نماز خواندند . مردم به جز اصحاب سقیفه در مسجد جمع شده بودند و در فکر نماز بر پیامبر گرامی (ص) و دفن حضرت بودند . امیر المؤمنین علیه السلام آمدند و فرمودند :« رسول خدا (ص) امام ما است در زمان حیات و پس از وفاتش » کنایه از اینکه برای نماز بر بدن آن بزرگوار به صورت جماعت نمی خوانیم . در این هنگام مردم دسته دسته داخل می شدند. و بدون امام آیه  « ان الله ملائکته یصلون علی النبی ، یا ایها الذین آمنوا صلوا عیه و سلّموا تسلیما » را سه بار میگفتند و بیرون می آمدند.

دفن بدن مبارک پیامبر گرامی (ص)

حضرت مولی الموحدین علیه السلام فرمودند : خداوند در هر مکانی که روح پیامبرش (ٌص) را قبض میکند راضی است که در همان مکان دفن شود، و من آن حضرت را در حجره ای که از دنیا رفت دفن میکنم .

امیر المؤمنین علیه السلام با کمک دیگران قبری حفر کردند و بدن حضرت را داخل قبر قرار دادند . سپس آن حضرت داخل قبر رفت و صورت پیامبر گرامی (ص) را باز کردند و گون? ای راست را بر زمین گذاشته در لحد را بستند و خاک روی آن ریختند .

 

خلاصه ای از زندگی پیامبر گرامی اسلام

آن حضرت  دوماهه – و بنابر نقلی در حمل بودند – که پدر بزرگوارشان جناب عبد الله بن عبد المطلب علیه السلام از دنیا رحلت فرمودند . 4 یا 7 و یا 8 ساله بودند که مادرشان آمنه بنت وهب در ابواء رحلت فرمودند. 8 سال و دوماه و ده روز از سن شریفشان گذشته بود که جد بزرگوارشان جناب عبدالمطلب از دنیا رحلت فرمودند .

25 ساله بودند که با جناب خدیجه کبری علیها السلام ازدواج کردند و حضرت خدیجه علیها السلام 40 ساله بودند . 30 سال از سن مبارک آن حضرت گذشته بود که حضرت امیر المؤمنین علیه السلام متولد شدند . در سن 40 سالگی خداوند آن حضرت را به نبوت  مبعوث فرمود. در 45 سالگی به معراج تشریف بردند و در سال پنچم از بعثت ، حضرت فاطمه زهرا علیها السلام متولد شدند .

50 سال از  عمر مبارکشان گذشته بود که جناب ابوطالب و خدیجه کبری علیهما السلام از دنیا  رحلت نمودند .

52 سال و یازده ماه و سیزده روز از سن مبارکشان گذشته بود که به مدینه منوره هجرت فرمودند. بعد از هجرت تقریبا ده سال در مدینه شرف حضور داشتند ، تا آنکه در 28 صفر سال 11 ه مسموماً از دنیا رحلت فرمودند .

هنگام رحلت پیامبر (ص) حضرت زهرا علیها السلام بسیار می گریستند . حضرت ایشان را نزد خود فرا خواندند و مطلبی فرمودند که حزن و اندوه حضرت فاطمه (س) فرو نشست . وقتی علت را سوال کردند آن حضرت فرمودند «پدرم  به من خبر داد که اولین نفر از اهل بیتش که به او ملحق میشود منم و مدت این فراق طولانی نیست . »

 

                                              شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام

در این روز در سال 50 هجری امام حسن مجتبی علیه السلام به شهادت رسیدند. بنابر قولی شهادت آن حضرت 7 صفر و بنا بر قولی در 5 ربیع الاول واقع شده است

جعده لعنت الله علیه دختر اشعث بن قیس با زهری که معاویه برای او فرستاده بود آن حضرت را مسموم کرد معاویه لعنت الله علیه  همراه با زهر  صد هزار درهم فرستاد و وعده کرد که او را به عقد یزید در آورد ؛ ولی به وعد? خود وفا نکرد .

مسمومیت حضرت

مسمومیت امام حسن علیه السلام چهل روز طول کشید . پس از ظهور اثرات سم بر بدن مبارک و فرا رسیدن وقت شهادت ، به سید الشهدا علیه السلام فرمودند :«مرا مسموم کرده اند و پاره های جگرم داخل طشت است . من از شما جدا می شوم و به خداوند ملحق می گردم . و می دانم چه کسی مرا مسموم کرده است ؛ ولی به حقی که بر شما دارم در این باره حرفی نزنید . وقتی من از دنیا رفتم چشمانم را ببند و غسلم بده و کفنم نما و مرا کنار قبر جدم پیامبر گرامی اسلام (ص) ببر تا با او تجدید عهد کنم . سپس مرا در بقیع کنار جده ام فاطمة بنت اسد علیها السلام دفن کنید . میدانم مخالفین و معاندین گمان می کنند شما می خواهید مرا کنار پیامبر (ص) دفن کنید و مانع شما میشوند . شما را به خدا قسم می دهم که مبادا به خاطر من حتی به اندازه خون حجامت ریخته شود. »

سپس آن حضرت مثل آنچه امیر المؤمنین علیه السلام وصیت فرموده بود به اولاد و اهل خود وصیت نمود و از دنیا رفت .

تشییع جنازه حضرت

امام حسین علیه السلام بعد از غسل و کفن و نماز، آن حضرت را به طرف مرقد شریف پیامبر (ص) حمل کردند و با دیدن این منظره برای مروان و بقی? بنی امیه که با سلاح و به همراهی عایشه لعنت الله علیه آمده بودند شکی باقی نماند که می خواهند آن حضرت را در کنار پیامبر گرامی اسلام (ص) دفن نمایند .

لذا آمدند و مانع شدند و عایشه در حالی که سوار دراز گوشی بود گفت :«مرا با شما چه کار است که میخواهید کسی را که من او را دوست ندارم در خان? من دفن کنید » مروان ملعون هم نظیر این مطالب را گفت ، و ابن عباس به او و عایشه جواب داد . فرزندان عثمان هم مانع شدند وگفتند :« هرگز نمی شود که عثمان در بدترین مکانها دفن شود و حسن با رسول خدا به خاک سپرده شود»

امام حسین علیه السلام فرمودند: به خداوندی که مکه و حرم را محترم گردانیده ، حسن علیه السلام فرزند علی و فاطمه علیهما السلام  سزاوار تر است بر پیامبر (ص) از کسانی که بدون اجازه داخل خان? او شده اند. بخدا قسم او سزاوارتر است از حمال خطاها عثمان ، که ابوذر را از مدینه بیرون کرد و ...

عایشه جلو قبر پیامبر (ص) رفت و گفت « تا یک مو در سر من هست نخواهم گذاشت او را در این جا دفن کنید »!

در اینجا بنی مروان جناز? آن حضرت را تیر باران کردند . بنی هاشم دست به شمشیر بردند ، ولی امام حسین علیه السلام مانع شدند و فرمودند : «وصیت برادرم نباید ضایع شود » سپس 70 تیر از جنازه آن حضرت بیرون کشیدند! و این در حالی بودکه امام مجتبی علیه السلام به امام حسین علیه السلام خبر داده بودند که عایشه لعنت الله علیه بعد از شهادت ایشان چه جنایتی را مرتکب می شود.

پس از آن حضرت سید الشهداء علیه السلام کلماتی فرمودند که اگر وصیت برادرم نبود  می دانستید که شمشیرهای الهی در کجا و چگونه  برشما فرود می آمد سپس بدن مطهر آن حضرت را به بقیع آوردند و در کنار جده اش فاطمه بنت اسد علیها السلام دفن نمودند .

آقا حضرت امام مجتبی علیه السلام دارای 15 فرزند دختر و پسر بودند ، ولی از جعده لعنت الله علیه هیچ فرزندی نداشتند .


   مدیر وبلاگ
دانلود آهنگ و نرم افزار ها ►◄جوک►◄و ...
شاید آن روز که سهراب نوشت : تا شقایق هست زندگی باید کرد خبری از دل پر درد گل یاس نداشت باید این طور نوشت : هر گلی هم باشی چه شقایق چه گل پیچک و یاس زندگی اجـبــــــــــــــــــاریســـــــــــت...! نام های ورودی به وبسایت : www.iceheart.tk www.iceheart.pfd.ir www.iceheart.sub.ir www.iceheart.coo.ir www.iceheart.com2.ir www.iceheart.ir2.ir www.iceheart.dom.ir www.iceheart.org2.ir
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :25
کل بازدید : 347426
کل یاداشته ها : 339


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ